Che Abang & Cik Kak yg Omey

Saturday, January 8, 2011

SAKITnya bila terJATUH

Ahaa . . Jatuh apa ulak kali ne?? Sakit sangat kew jatuh nyew ? Memang kali ne aku benar-benar ter'jatuh' . . Sakit memang sakit . . Tapi, persoalannya, maseh mampu bangon tak 'jatuh' nyew? So, lets check tis 0ut~

Tapi JATUH apa ?? Hu-huu . . ^^


Jatuh Cinta kah ?? Hahax~ Memang out of topic ah yg ne !





Jatuh escalator kah ?? Haa . . yg ne mmg bongok ! Tapi, bukan! Abes jatuh apa en? Lalalaa~



Kali ne YA ! Aku benar-benar ter'jatuh' . Kalau sabtu lepas aku tergedik-gedik excited na balek awal ke Tg. Malim ne, tapi sabtu ni aku tergedik-gedik nak balik Tg. Piandang semula jumpa mama ): Suck !
Bila asgnmnt da mula bertimbon, aktiviti da mula padat, tanggungjawab da berkilo-kilo, masa semakin menghambat, tapi diri sendiri pon dah ta boley nak urus, inilah yang dinamakan JATUH . . aku lah, korang takk, korang hebat !
Kenapa aku tak??
Sebab :
  1. Mak yang uatkan jadual harian.
  2. Mak yang uatkan jadual makan.
  3. Mak yang tetapkan dgn sapa jew boley berpoya-poya.
  4. Mak yang selalu cubit kalo ta gerak-gerak gak keja nyew.
  5. Mak yang sedarkan apa yang penting + perlu dan segera.
  6. Aku yang kena siapkan dengan jayanya.
So . . . nampak takk??
Yang SAKIT nyew bila 1-5 tu tade so, 6 pon secara tak langsung jahanam~
Disebabkan aku baru seminggu kat sini, mak aku pon ta kasi aku balik (sebab tawu dah nnt nyusahkan dia jew) hahax~ Jadik, aku dah amek la beberapa tindakan yang agak senget tapi mampu untuk BANGUN semula selepas jatuh . .
Nak tawu apa? Kih3~ Jangan report kat mak aku ulak a0 (bagi yang 'geng' ngan mak aku uw) . .
  1. Aku uat video bebelkan diri aku sendiri persis mak aku slalu bebel kat aku . . Kih3~ (ni bkn ketawa 0ke, ni lap ingus)
  2. Aku tekap balik jadual2 yang dia dah uat kat aku sebijik2 (mcm la ta boley gi fotostat jew kan? Nampak tak ketekunan di situ?)
  3. Aku text mak aku cakap "b sehat dr segi fizikal & mental kat sini mak (:" (haa. . nampak tak permainan aku di sini? bukan apa, tanak dia susah ati)
  4. Tak angkat cal mak langsung, pastu bwat2 text dia "sory, b berak lah td, hp tertinggal lam bilik :/" (Ahaa . . sbb apa? sbb nak elakkan drp hobi kuat nanges aku uw)
So, setakat ne je lh yang aku nak share . . Aku nak ingatkan diri aku sendiri la kan, kalo korang terasa, ambek la . . Hahax~ Actually, bila orang yang signifikan ngan kita tu dekat dengan kita, kita jangan mengelak, kita tipu diri kita sebenarnya. . Tengok la apa jadik bila da jauh. . Sakit weh . . Sangat sakit . . Akulah tu, korang takk. . Korang hebat dari aku ! End of my entry, dO show ur love BEFORE it's t00 late! Sayang mama !

1 comment: